Ide o dvojčlánkové vozidlo spojené kĺbom, ktoré hneď z výroby putovalo
priamo do Bratislavy. Električka tam síce jazdila až do roku 2009, ale
bez cestujúcich. Fungovala totiž ako zácvikové vozidlo pre budúcich
vodičov električiek.
Bratislavský dopravca ju vlani ponúkol na predaj. Záujem prejavil
pražský dopravný podnik a vozidlo odkúpil za 1000 eur. Na jar sa v nej
vôbec po prvýkrát zvezú cestujúci. Vozidlo bolo opravené minulý rok v
Brne. Celá renovácia vrátane interiéru vyšla na 9,5 milióna korún
(391.000 eur).
Električku čakajú teraz podľa Jana Šurovského, technického riaditeľa
pražského dopravného podniku, ešte skúšobné jazdy a nainštalovanie
odbavovacieho a informačného systému.
Tatra K2 bola prvá česko-slovenská článková električka a vyrábala sa v rokoch 1967-1983.
Zatiaľ čo v Prahe tento typ nikdy nejazdil z dôvodu veľmi členitému
terénu, v Brne s ním majú od roku 1966, kedy vyšiel prvý prototyp,
bohaté skúsenosti. V meste ich jazdilo vyše 130 a dodnes ich ešte
niekoľko zostáva v prevádzke.
Električka bola odvodená od typu Tatra T3, ktorý sa rozšíril do všetkých
prevádzok v Česko-Slovensku, ako aj do viacerých krajín bývalého
východného bloku.